Ψάρεμα : Πετονιά καλής ποιότητας και όλα γίνονται...

Τόσο για παράμαλλα όσο και για την μάνα του μηχανισμού μας!!!

Όσο καλό και να είναι το μηχανάκι μας ή το καλάμι μας αν η πετονιά δεν είναι καλής ποιότητας δεν κάνουμε τίποτα!!!

Όπως λέει και ένας φίλος πολύ καλός ψαράς από την Κεφαλλονιά όπου μεγάλωσα ψαρευτικά τα καλοκαίρια, η πετονιά πρέπει να είναι γερή και δυνατή και αν είναι για παράμαλλο να είναι και διάφανη ή αόρατη όσο πιο πολύ γίνεται!!!

Χωρίς να θέλω να κάνω διαφήμιση στις μάρκες, θα σας παραθέσω ένα πραγματικό περιστατικό που μου συνέβη στο προηγούμενο ψάρεμα που πήγα με 2 φιλαράκια μου.

Έχω πάρει μαζί 2 απλά καλάμια (το ένα fiberglass 3.6m με μηχανάκι από γνωστή γερμανική μάρκα σούπερ μάρκετ και το άλλο ένα φθήνο ''carbon'' 3m με μηχανάκι από το ebay...) όμως ευτυχώς στις πετονιές που χρησιμοποίησα για να τα αρματώσω έκανα τελικά από ότι φάνηκε πολύ καλή επιλογή.

Δόλωμα ακροβάτης σε διπλάρι σταθερό άμμου που το φτιάχνω μόνος μου το 3,6m καλάμι ακουμπισμένο πάνω στα βράχια και πάνω στην μάνα κρεμασμένος ένας χειροποίητος οπτικός ειδοποιητής δικιάς μου έμπνευσης.

Και ξαφνικά και ενώ απολαμβάνουμε την υπέροχη θέα της θάλασσας και του ουρανού, το ''κουδουνάκι'' καρφώνεται τέρμα πάνω στον οδηγό του καλαμιού και η μύτη κάνει βουτιά προς την θάλασσα.

Αμέσως τρέχω και πιάνω στα χέρια μου το καλάμι, καρφώνω το ''ψάρι'' και κάνω προσπαθώ με μανιβελιές στον μηχανισμό να το φέρω προς τα εμένα...

Αμ δε!! το ''ψάρι'' με το που κάρφωσα έκανε πορεία δυνατή και σταθερή προς τα μέσα.... Αμάν λέω τι ''ψαρούκλα'' είναι αυτή!!!!!

Χαλαρώνω λίγο τα φρένα του μηχανισμού μου ώστε να πέρνει πετονιά ίσα ίσα...

Αμ δε!! τα κεφάλια του ψαριού ήταν πολύ δυνατά και ''βαριά''!!!

Αφού πέρασαν 5 λεπτά μάχης, στα 30 μέτρα περίπου μπροστά μας εμφανίζεται στην επιφάνεια της θάλασσας μια τεράστια χελώνα.

Αμέσως όλοι καταλάβαμε ότι η ''ψαρούκλα'' ήταν αυτή η χελωνάρα και πραγματικά νιώσαμε περίεργα!!! Ένας ψαράς πιο δίπλα μόλις είδε το θαλάσσιο θηρίο μου φώναξε ''Πω πω ρε μεγάλεεεε τι έκανες??!!''

Μετά από συνολικά 12 λεπτά προσπάθειάς μου (σφίγγοντας τα φρένα) να κοπεί η πετονιά η να απαγκιστρωθεί, η τεράστια φίλη μου τελικά απαγκιστρώθηκε και επέστρεψε στην αγκαλιά της θάλασσας.

Η συγκίνησή μας ήταν μεγάλη μετά από την μάχη με αυτό το υπέροχο πλάσμα (ευτυχώς γύρισε σπίτι του)!!!

Μόλις ηρεμήσαμε λίγο συνειδητοποιήσαμε ότι ο εξοπλισμός μας όχι μόνο άντεξε την μάχη αλλά ανέβασε το θηρίο από τον βυθό στην επιφάνεια τουλάχιστον 3 φορές.

Χρησιμοποίησα πετονιά 0,35mm (10 ευρώ τα 200m) για μάνα του μηχανισμού, πετονιά 0,26mm (11 ευρώ τα 50m) για την αρματωσιά μου και τα αγκιστριά μου ήταν νούμερο 6.

Ηθικό δίδαγμα χρησιμοποιούμε πάντα πετονιά καλής ποιότητας και όλα γίνονται...

Καλές ψαρευτικές εξορμήσεις σε όλους!!! 

Πηγή : Αλεξόπουλος Ιωάννης

Δεν υπάρχουν σχόλια :